Tedaviler

Egzersizin Fizik Tedavi ve Rehabilitasyondaki Rolü

Egzersiz bir ilaçtır. Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarının temelidir. Kas iskelet sistemi hastalıklarının egzersizler ile tedavisi prensibi milattan önceye dayanmaktadır. Bugün beyin, kalp, akciğer gibi birçok organ ve sistemi ilgilendiren ölümcül hastalıkların tedavisinde özel egzersiz programları yarar sağlamakta, yaşam süresini ve kalitesini arttırmaktadır.

Düzenli egzersiz yaşam kalitesini arttırır. İmmun sistemi (hastalıklardan koruyan savunma sistemi) ve beyin fonksiyonlarını güçlendirir. Düzenli egzersiz yapanların uykuları daha düzenlidir, belleği daha kuvvetlidir ve demans (bunama) daha az görülür. Denge ve koordinasyon egzersizleri ile düşmeler önlenebilir.

Kişiye özel planlanmış düzenli yapılan egzersiz programları ile kalp-damar hastalıkları, tip 2 diyabet, obezite, osteoporoz, uykusuzluk ve depresyondan korunabiliriz. Dünya Sağlık Örgütü’nün açıklamalarına göre egzersiz yapmayan hareketsiz kişilerde kalp hastalığı ve diyabet yanı sıra meme ve kalın bağırsak kanseri görülme riski de artmaktadır.

Hareketsiz yaşam her türlü hastalığın davetçisidir. Daha çok hareket ederek daha uzun ve sağlıklı yaşayabilirsiniz.

Günümüzde sırt, bel, boyun ağrılarının yaygın olmasının sebebi: Omurga çevresi ve karın kaslarının gücünü, dayanıklılığını ve esnekliğini arttıran egzersizler ile boyun, sırt ve bel ağrılarından kurtulabiliriz. Günlük yaşamda omurgaya binen aşırı yükler güçlü kaslar ile karşılanarak dokularda hasar gelişimi ve bel ve boyun fıtıkları engellenebilir. Güçlü kaslar doğal bir korse gibi omurgayı korur.

Akıllı Egzersiz Sistemi

Doğru duruş ve doğru nefes almanın öğretildiği, ısınma, soğuma ve esneme bölümlerini de içeren kişiye özel düzenlenmiş egzersiz programlarıdır. Egzersiz bir ilaçtır ve kişiye özel reçete edilmesi gerekir. Kişinin yaşına, genel sağlık durumuna, kas gücü, dayanıklılık ve esnekliğine göre planlanmış olmalıdır.

Egzersize ilk kez başlayacak olanlar, 65 yaş üstü bireyler, travma veya ameliyat öyküsü veya sistemik hastalığı olanlarda egzersiz reçetesinin doğru yazılması ve egzersizlerin doğru yapılması çok önemlidir. Akıllı egzersizler yaralanma riskini düşüren güvenli egzersizlerdir. Bilinçsiz yapılan egzersizler ile vücudunuza zarar verebilirsiniz. Akıllı egzersiz aletleri kişinin vücut ölçülerine göre ayarlanabilir ve yaralanma riskini azaltır. Kas gücü ve dayanıklılığının en düşük düzeyde olduğu kişilerde bile güvenle kullanılabilir. Egzersiz düzeyi kontrollü bir şekilde arttırılabilir.

Akıllı Egzersiz Aletlerinin Fonksiyonları

Akıllı egzersiz aletleri ile kişiye özel egzersiz reçetesi yazılır. Aerobik egzersizlerin tipi, süresi, sıklığı belirlenir. Güçlendirme egzersizlerinde ağırlık miktarı, set ve tekrar sayısı hesaplanır. Akıllı egzersiz aletleri ile her yaştan, her fiziksel form düzeyinden kişide güvenle kaslar güçlendirilir, eklem hareketleri açılır, kemik yoğunluğu arttırılır, denge ve koordinasyon geliştirilir. Kilo kontrolü ve psikolojik iyilik hali sağlanır.

Akıllı Egzersiz Sisteminden Kimler Faydalanabilir?

Egzersize ilk kez başlayacak olanlar, 65 yaş üstü bireyler, sistemik hastalığı olanlar, travma veya ameliyat nedeniyle doku hasarı gelişenlere akıllı egzersizleri öneriyoruz.

Amatör veya profesyonel sporcularda spor dalına özgü hedef kaslarda güç, dayanıklılık ve esneklik geliştirilerek spor performansı arttırılabilir. Özellikle kayak gibi mevsimsel sporlarda uzun bir ara verdikten sonra veya spor yaralanmalarında iyileşme süresi sonrasında direk ilgili spora başlamadan önce akıllı egzersizlerle başlamak daha güvenlidir.

Akıllı egzersizler her yaşa uygundur. Hiçbir hastalığı olmayanlarda sağlığın devamını sağlarken, kas güçsüzlüğü, erken yorulma, esneklik kaybı gibi sorunları olanlarda 6 hafta gibi bir sürede iyilik hali sağlar.

Akıllı Egzersiz Aletlerinin, Spor Salonlarındaki Aletlerden Farkı ve Bilinçsiz Spor Yapmanın Sonuçları

Spor salonlarında bulunan aletler genellikle sağlıklı genç yetişkinler için üretilmiştir. Yaşlılarda ve bel-boyun fıtığı, iltihaplı eklem romatizması gibi kas iskelet sistemi hastalığı olanlarda bilinçsizce kullanılmaları kas zorlanmaları, tendon kopması, sinir sıkışması, eklem hasarı gibi sorunlara yol açabilir.

Gövde, kol ve bacak kaslarını güçlendirme ve dayanıklılık (kardiyo) egzersizleri akıllı egzersiz aletlerindeki hava basınç kontrolü ile güvenle yapılabilir.

Tek kas veya ekleme çalışabileceği gibi isteğe göre birden fazla kasa, ekleme veya vücut parçasına eş zamanlı çalışmak mümkündür. Kişiye özel geniş seçenekler sunar.